VISKAS AKTYVIAM POILSIUI.
IR SPORTUI.

PARDUOTUVĖS:I–VI 10–22 VAL.
VII 10–21 VAL.
PASLAUGOS:I–VII 10–22 VAL.
RESTORANAI:I–VII 8–23 VAL.* RIMI:I–VII 8–23 VAL.

MOTYVACIJA SPORTUI: 4 PATARIMAI SĖKMINGAI PRADŽIAI PAGAL KOTRYNĄ GELAŽNIKAITĘ

Motyvacija sportui: 4 patarimai sėkmingai pradžiai

Ruduo – laikotarpis, kai į galvą vis dažniau beldžiasi mintys, kad metas pradėti sportuoti, bet rankos eilinį sykį... nusvyra. Kodėl taip nutinka? Tai, kad naujametinis pažadas „sportuosiu“ eilinį kartą buvo neištesėtas, o abonementas po mėnesio pamirštas jau dulka stalčiuje, dažniausiai reiškia ne ką kito, kaip neišsikeltus arba netinkamai išsikeltus tikslus. Kaip užtikrinti motyvaciją sportuojant? Pasakoja „People Fitness“ sporto klubo trenerė Kotryna Gelažnikaitė.

Jei manęs kas paklausia „iš kur semiesi motyvacijos sportuoti?“, atsakymą turiu vieną ir jis ganėtinai paprastas. Tai – tikslai. Išsikėlus tikslus, o didelius suskaidžius į mažesnius, lengviau sekti savo tobulėjimą.

Žinoma, iš patirties galiu pasakyti, kad motyvacija sportui – kaip orkestras, kuriame pirmuoju smuiku griežia žmogaus asmenybė. Vieni nežino, ko siekti, kiti – iškart pasiryžę ne tik bėgte užbėgti į kalnus, bet ir juos pakelti. Vieniems reikia palaikymo, kiti linkę nuslėpti, kad jiems reikia pagalbos. Aš esu trenerė, tad dažnai būtent man reikia perprasti šiuos žmonių tipus ir suteikti tokią pagalbą, kad ji būtų priimta ir padėtų tobulėti.

People Fitness sporto klubas

„NORIU SPORTUOTI! KAIP MAN PRADĖTI SPORTUOTI?“

Šį klausimą išgirstu ir iš žmonių, su kuriais dirbu kaip trenerė, ir iš savo draugų. Esate bandę sportuoti? Paklauskite savęs, kodėl metėte. Atsakymai, kuriuos tenka išgirsti būna įvairūs, bet... dažniausiai viskas susiveda į vieną – motyvaciją! Tačiau kas yra toji motyvacija ir kas motyvuoja jus?

Viskas, kaip jau sakiau, priklauso nuo žmogaus. Mėgstate būti kitų žmonių apsuptyje? Puiku, jums puikiai tiktų grupinės treniruotės! Sportas grupėje turi daug privalumų – psichologinis efektas, kai siekiama bendro tikslo, bendravimas.

Antras scenarijus – pora. Tai gali būti antroji pusė, draugas ar net žmogus, su kuriuo susipažinote sporto klube. Dviese sportas įgauna socialumą – galite pabendrauti, pajuokauti, padrąsinti vienas kitą, padėti siekti daugiau.

Nors dirbu sporto klube, tikiu, kad sportuoti galima ne tik ten, o ir namuose. Tereikia žinoti, ką, kaip ir kodėl darote. Kai tokių žinių trūksta, žmogaus mokymą laikau savo darbo dalimi.

Kardio treniruokliai sporto klube People Fitness

„KOKIĄ AVALYNĘ, KOKIĄ SPORTINĘ APRANGĄ PIRKTI?“

Ko gero, tuos, kas nėra rimtai užsiėmę sportu labiausiai gąsdina – būkime atviri – pinigai. Kiek kainuoja sporto klubo lankymas? Ar užteks galimybės sportuoti tik ankstyvais rytais, o gal reikia abonemento visai dienai? Ar reikia asmeninio trenerio? O sportinė apranga? Kokia ji turi būti?

Galiu pasakyti vieną – nebent planuojate atsiduoti konkrečiai sporto šakai, yra universali sportinė apranga. Tamprės, marškinėliai, šortai – geriausiai aptempti, visiškai jūsų dydžio. Svarbiausia audinys – ir tai, kad jis būtų pralaidus orui bei drėgmei. Konsultuokitės pirkdami – sportinių prekių parduotuvė yra puiki vieta sužinoti daugiau. Beje, pati „Panorama“ ieškantiems išties turi nemažai ką pasiūlyti.

Beje, sportinė apranga – ne tik tam, kad gerai „laikytų“. Priešingai, pati pastebiu – įsigijusi naują sportinę aprangą, iškart maunu į sporto klubą. Norisi save pamatyti būtent tame veidrodyje, būtent tame amplua. Motyvacija sportui juk dažnai kyla iš noro jaustis sveikai ir atrodyti gražiai. Tad patariu rinktis ir tai, ką dėvėdami jaučiatės dailiai.

Moteriška sportinė apranga

1. Nike BIG MOUTH gertuvė / Sportland / 7,95 Eur
2. Nike SWOOSH HEADBAND raištis / Sportland / 6,95 Eur
3. Nike INDY BRA sportinė liemenėlė / Sportland / 34,95 Eur
4. 4F Tamprės / 4F

Vyriška sportinė apranga

1. SiS DRINK BOTTLE WIDE NECK 600 ML gertuvė / Sportland / 5,95 Eur
2. adidas ESS CHELSEA šortai / Sportland / 24,95 Eur
3. T-shirt CROSBY marškinėliai / Audimas / 39,90 Eur
4. NIKE FREE RUN FLYKNIT 2 sportiniai bateliai / Sizeer / 63,99 Eur
5. PUMA KEPURĖ ESS CAP / 50 style/ 9,95 Eur

„KAIP SPORTUOTI NAMUOSE?“

Įsigykite jogos kilimėlį – viskas, jūs pasiruošę. Juokauju, žinoma, bet tik iš dalies. Tačiau didžiąją dalį pratimų jau galėsite atlikti. O tada laukia puikiai pažįstami pratimai, skirti pilvo presui, kojoms, nugarai ar tempimui.

Atsilenkimus darome atpalaidavę kaklą – jis neturi jausti jokio svorio, kaip ir kojos. Turi dirbti tik pilvas. Pritupimus darome nejudindami kelių į priekį, sėdamės lyg ant kėdės. Galime pritupimus daryti net įrėmę kelius į sieną. Atsispaudimai – jei tik pati pradžia, pradėkite nuo kelių, ne nuo pėdų. Prisispaudžiam iki nosis paliečia žemę, tuomet atgal. Nugara turi būti tiesi, pilvas – įtrauktas. Baziniai sporto pratimai – tokie. Prieš tai būtina mankšta.

Pritupimai su štanga

Toliau, žinoma, svoriai – pradedantiesiems jų nesiūlau. Nebent lengvučius, 1.5-2 kg. Dar galima pasidomėti funkciniais diržais –Lietuvoje jie dar nėra itin populiarūs, tačiau po truputį skinasi kelią – tai tikrai patogu, efektyvu ir, svarbiausia, saugu.

Pritūpimai su svoriu

„KAIP EFEKTYVIAI SPORTUOTI KLUBE?“

Visų pirma – raskite sporto klubą arti namų. Arba darbo. Turi būti patogu ten nekeliauti, o po to grįžti namo. Žinoma, reikia atsižvelgti ir į trenerius, į žmones, su kuriais išsikelsite ir sieksite savo tikslų bei pergalių. Tai padės nemesti sporto – mažiau dingsčių patingėti ir neatvykti.

Dirbdama „People Fitness“ pastebiu, kad lankytojai vis rečiau dairosi treniruoklių ir svarmenų įvairovės, vis dažniau renkasi darbą su savo kūno svoriu, o klube nori vietos funkcinei zonai bei daugiau erdvės sau. Bet visiems naujokams sakau – išsibandykite viską, atraskite savo kryptį. Tai esminis sėkmės faktorius.

O šiaip – tikrai kviečiu apsilankyti mūsų sporto klube. Čia po vienu stogu glaudžiasi profesionalūs treneriai, pasirengę išmokyti, padėti, patarti, palaikyti bei prižiūrėti, ar teisingai atliekami pratimai, mankšta. Galėsite išbandyti ir grupinius užsiėmimus. Šiuo metu madingų Synergy360 treniruočių, kurias pati vedu ir mėgstu, yra galimybė treniruotis su TRX diržais. Populiarėja ir treniruotės su kovos menų elementais, boksas – pati esu šios srities veteranė, daugelio čempionatų dalyvė.

Pratimai su TRX diržais

„TAIGI... NUO KO PRADĖTI SPORTUOTI?“

Atrasti savo sportą – tai tas pats, kas atrasti save. Dalį savęs, kurio(s) iki šiol nepažinojai. Tai potyris – persilaužti, spausti save ir suprasti, kad gali daugiau, nei manei iki tol. Pasijauti stiprus, gražus. Sportuoti niekad nebus lengva, tai greit suvokia ir naujokai, ir profai. Bet po kiekvienos sėkmingos treniruotės darosi vis lengviau. Ir maloniau.

Ir dar. Itin dažnas atvejis – vasarą nusprendusiems (net ir patyrusiems klubo lankytojai) pailsėti nuo sporto prisiversti grįžti į jį gali būti sudėtinga. O jėgos ir motyvacija sportui – jų reikia vos ne tiek pat, kiek prieš pirmąjį apsilankymą. Koks būtų mano patarimas? Gerai savijautai atostogų nereikia. Kūnas ir protas – padėkos abu.

Trenerė sporto klube People Fitness

TAIGI, TRUMPI - KETURI ESMINIAI DALYKAI, KURIUOS PRIVALAI ŽINOTI PRIEŠ PRADĖDAMA(S):

1.  Atsakyk į klausimą, kodėl nori sportuoti. Tuomet galėsi išsikelti tikslus. Neprivalai tikslų išsikelti vienumoje – profesionalus treneris visada padės tai padaryti efektyviau.
2. Rinkis universalią aprangą, atkreipk dėmesį į audinį, bet nepamiršk ir išvaizdos – apranga, su kuria atrodai dailiai, yra papildoma motyvacija.
3. Jei žinai kaip, gali sportuoti ir namuose, tik daryk tai taisyklingai. Jei ne – išmok pagrindų sporto klube.
4. Išsirink teisingą sporto klubą, esantį patogioje vietoje. Išbandyk viską, ką jis gali pasiūlyti, kad atrastum tai, kas atitinka tavo asmenybę ir pomėgius.