Dovanų kortelė kaip Auksinė žuvelė

PARDUOTUVĖS:I–VI 10–22 VAL.
VII 10–21 VAL.
PASLAUGOS:I–VII 10–22 VAL.
RESTORANAI:I–VII 8–23 VAL.* RIMI:I–VII 8–23 VAL.

NIŠINIAI KVEPALAI: PAŽINTIS, KURIĄ NORĖSITE TĘSTI

Nors kvepalų ekspertai sako, kad yra komercinė ir aukštoji parfumerija, aukštosios kvepalus vis dar atskiriame pagal žodį „niche“ ir dažnai pavadiname nišiniais. Kuo jie išskirtiniai, ar jie man tinka, kokios yra nišinių kvepalų rūšys, ar juose yra feromonų, ar naudojamas muskusas kvepaluose, kokie yra geriausi vyriški ir moteriški? Šie ir kiti klausimai skrieja Rimantei Budrytei-Kvietkauskienei, internete žinomai slapyvardžiu Minerva – nes tokio pavadinimo blogą apie kvepalus parfumerijos žinovė ir ypač jautrios uoslės ekspertė jau rašo beveik dešimtmetį.

Rimante, kas gi yra toji nišinė parfumerija, kurios jau galime rasti ne tik „Crème de la Crème“, bet ir PANORAMOS „Kristianoje“, „Douglas“ ir naujojoje „JO MALONE LONDON“?

Nišinės parfumerijos sąvoka yra šiek tiek klaidinanti – nišiniais pradėti vadinti kvepalai, kurių kūrėjai norėjo atskleisti ką nors savito, perteikti originalią idėją, o vėliau įgijo tiek daug reikšmių, kad ėmė klaidinti. Daug paprasčiau ir tiksliau parfumeriją skirstyti į aukštąją ir komercinę arba masinę.
Aukštosios parfumerijos kvepalai yra tarsi meno kūriniai. Jų kvapai yra nepavaldūs laikui ir mados šūksniams: jie galbūt buvo aktualūs prieš 20 metų ir bus populiarūs po 50 metų.
Aukštosios parfumerijos kvapų kompozicijos sudėtingesnės, juose naudojami retesni ingredientai, juos kuria iškiliausi pasaulio parfumeriai.

JO MALONE LONDON kvepalai

Kalbant apie juos – ant aukštosios parfumerijos kvepalų buteliukų dažniausiai pamatysime ne tik pavadinimą, bet ir vardą bei pavardę. Kokie kūrėjai šiandien yra žinomiausi, sukūrę įspūdingiausius kvapus?

Galiu paminėti du: Dominique Ropion ir Francis Kurkdjian.

Į D. Ropioną lygiuojasi daugelis jaunųjų parfumerių. Jis – vienas garsiausių ir įtakingiausių pasaulyje. Daugelis jo karjeros šedevru laiko „Crème de la Crème“ lentynose randamą „Editions de Parfums Frederic Malle“ „Portrait of a Lady“. Pamenu, kaip 2010 metais, kai dar Lietuvoje jų nebuvo, pauosčiau šio kvapo. Tada pagalvojau, kad galėčiau visą gyvenimą gyventi su šiais kvepalais. Ir nesvarbu, kad kitą dieną galbūt buvo patrauklus kitas kvapas – pirmas įspūdis buvo labai stiprus.

Francis Kurkdjian, nors yra jaunesnis – be proto talentingas ir darbštus parfumerijos genijus. Dar nesulaukęs 30-ojo gimtadienio jis jau buvo apdovanotas už viso gyvenimo nuopelnus parfumerijai. Jis kuria daug – ir komercinės, ir aukštosios parfumerijos. Joje F. Kurkdjian išsiskiria inovatyvumu. Jei dabar „Crème de la Crème“ pauostytumėte jo „Baccarat Rouge 540“, galėtumėte tai pajusti. Šis kūrinys – parfumerio siekis sukurti raudono krištolo kvapą. F. Kurkdjianą savo jubiliejaus proga buvo pasikvietusi krištolo gamykla „Baccarat“. Jis dalyvavo visame krištolo gamybos procese ir stebėdamas, kaip į krištolą dedamas auksas, panašiu būdu kvapą papildė šafranu. Jis, kaip žinote, kulinarijoje nudažo raudonai. O krištolo žaižaravimą jis perteikė neįprastu jazminų ir ambroksano deriniu.

Vienu ypu žmogus gali pauostyti ir atskirti nedaug aromatų – o aukštosios parfumerijos kvepalų pasirinkimas PANORAMOJE didelis. Kaip teisingai rinktis?

Man kvepalų pasirinkimas yra labai paprastas: arba tavo akyse jie įžiebia žiburiukus, arba neįžiebia.
Tad daryčiau taip: užėjusi į parduotuvę klausčiau, kokias turi naujoves, ir iš jų išsirinkusi labiausiai patikusią konsultantų prašyčiau parodyti, ką dar turi panašaus.

Yra nerašyta taisyklė, kad visų pirma turi rinktis kvepalus, kurie tau nuoširdžiai patiktų, ir tuomet būtinai išbandyti ant savo odos, nes mūsų odos sąveika su kvapiu skysčiu gali turėti netikėtų rezultatų. Mūsų odos skysčiai, chemiškai reaguodami su kvepalais, sukuria kūno kvapą, kurį dar veikia ir maistas, vartojami vaistai, aplinka, kurioje leidžiame laiką... Todėl gerai ant vieno žmogaus besiskleidžiantys kvepalai gali visai kitaip suskambėti ant kito.

Kvepalai – labai asmeniškas pasirinkimas. Žmogus, kuris nori būti mielas ir draugiškas, rinksis aromatą, kuris patinka daugeliui, o tas, kuris jaučiasi esąs dramatiškas karys, prie kurio niekas nedrįsta prieiti, tikriausiai rinksis kvepalus, kurie jam bus tarsi šarvas. Rinkdamiesi galite konsultuotis, galite atsivesti draugą ar draugą, kuris duos patarimą, bet galutinis sprendimas turi būti asmeniškas, nes tik jums su tuo kvapu reikės gyventi visą dieną.

Jo Malone parduotuvė panoramoje

Tarp kitko, ne visos kvepalų rūšys išlieka tiek laiko, jos yra įvairios. Gal papasakotumėte apie jas?

Yra keturios rūšys. Intensyviausia – kvepalų ekstraktas. Jame 20-40 proc. ir daugiau sudaro kvapioji kompozicija, ant odos jo kvapas išlieka 6-8 valandas ir ilgiau. Jei ekstraktu pasikvėpinsite eidami ryte į darbą, tikriausiai tai bus pernelyg intensyvu, nešite dvigubą žinutę ir tikėtina, kad kvapas neatitiks to, ką norite apie save pasakyti. Žinoma, protingai naudojant, kvėpinantis juo itin mažais kiekiais galite ir išlaikyti teisingą savęs pateikimą žmonėms.

Populiariausias šiandien parfumerijoje – kvapusis vanduo. Jo koncentracija siekia 15-20 proc., kvapas išlieka 4-6 valandas. Tai – pakankamai intensyvūs ir ryškūs kvapai, jie sodrūs ir iš tolo atpažįstami.

Tualetinis vanduo yra kur kas santūresnis. Kvapioji medžiaga jame sudaro 10-12 proc., o kvapas išlieka 2-4 valandas. Tualetiniai vandenys dažnai būna žalumos, lengvų medienos, gėlių kvapų. Jie gana lengvi, ryte pasikvėpinę jais po darbo jau nebekvepėsite. Bet tai – nebloga išeitis kaip santūrus variantas dirbantiems biure, ypač šiltuoju metų laiku.

Ir pati lengviausia rūšis – odekolonai. Jie labiau skirti atsigaivinimui nei kvėpinimuisi: 3-5 proc. kvapiosios medžiagos ant odos išlieka iki valandos.

Kaip pasirinkti, kada kokia kvepalų rūšis tinka labiau?

Įprastai kiekvienas asmeniškai sprendžia, kada kuo kvėpintis. Tačiau egzistuoja ir kelios gero tono taisyklės. Sakykime, jei gausiai pasikvėpinęs kvepalų ekstraktu ateisi į vaikų polikliniką, tai bus tiesiog aplinkos nesuvokimas.

Kada reikia, o kada nereikia kvėpintis – taip pat kiekvieno asmeninis reikalas. Nes žmogus yra harmoninga asmenybė, kurioje dera viskas, kiekviena detalė ką nors pasako apie tą žmogų. Vienas iš senų laikų atėjęs įsitikinimas, kurį turėjo mūsų močiutės – kad kvepalai būtini einant į operą arba į teatrą. Bet močiučių jaunystės laikais visi kvepalai buvo tepami ant odos, ir juos užuosdavo tik iš arti. Dabar, kai visi naudoja purškiamus kvepalus, teatro ar operos žiūrovų salė dažnai tampa tarsi kvepalų debesų susirinkimas.

Stebėdama, kaip žmonės naudoja kvepalus, matau, kad labiausiai dar trūksta dviejų dalykų. Pirma - suvokimo, kad kvėpintis neprivaloma. Antra – supratimo, kad kvepalai labai daug pasako apie žmogų. Jis neretai pametamas tada, kai ilgesnį laiką kvėpinamės tais pačiais kvepalais. Mūsų nosis nuvargsta, nebeužuodžia to paties kvapo, ir ką mes darome? Pagalvojame, kad kvepalams kažkas pasidarė, ir keičiame juos arba purškiamės dvigubai daugiau – nors aplinkiniai juos ir taip puikiai užuodžia. Tad jei taip nutiko, kad nebeužuodžiate savo kvepalų, leiskite nosiai šiek tiek pailsėti.

Nišiniai kvepalai: Byredo "SUNDAZED"

Lietuvos parfumerijos pasaulis nuolat turtingėja: atsiranda nauji kvapai, nauji prekių ženklai. Kokios naujienos dabar ir kuriomis iš jų labiausiai mėgaujatės?

Tikrai, ypač dabar, nes gegužės pradžia – naujienų laikas parfumerijoje, antras toks būna tik prieš šv. Kalėdas. Dabartinės naujienos iliustruoja kitų metų tendencijas ir atneša būsimus populiariausius vasaros kvapus.

Šiemet į kvepalus atėjo jūra: jos sūrumo akordas atsiranda daugelyje pasirodžiusių naujienų. Juk vasara, jūra, saulė, vėjas – tai, apie ką svajojome visus metus. Aukštosios parfumerijos lentynose jūros sūrumą pajustumėtę įkvėpę „Juliette Has a Gun“ “Vanilla Vibes”, juose yra jūros akordas ir netikėtas vanilės akordas, kurie pakankamai vasariškai sudera.

Pernai prieš Kalėdas sakiau, kad Lietuvos parfumerijoje yra viskas, išskyrus „JO MALONE LONDON“. Dabar nebegalėsiu taip sakyti, nes šis prekės ženklas atidarė savo parduotuvę PANORAMOJE. Jo visada ieškodavau išvažiavusi kitur: net būdama Pietų Prancūzijoje, vienoje iš pasaulio kvepalų sostinių, skubėjau į „JO MALONE LONDON“ parduotuvėlę!

Šis prekės ženklas man visų pirma asocijuojasi su britiškumu. Jų kvapų paletėje galima rasti Britanijos gamtą, jos uogas ir gėles. Nuo 1994 metų, kai buvo įkurtas, „JO MALONE LONDON“ pakerėjo visą pasaulį savo elegantiškumu ir tapo viena geidžiamiausių dovanų visame pasaulyje. Reguliarioje kolekcijoje šis prekės ženklas turi 28 kvapus, be to, kasmet išleidžia riboto leidimo kvepalus. Prieš keletą metų buvo keli aromatai, skirti Londono lietui, šiemet ribotas leidimas skirtas Britanijoje augantiems augalams. Tarp jų man buvo netikėtas dilgėlės aromatas, kvepaluose jis suskambėjo visai smagiai.

Įdomus dalykas apie „JO MALONE LONDON“ – tai, kad jų aromatus galima derinti tarpusavyje ir kvepalus sluoksniuoti. Įprastai kvepalai kuriami taip, kad būtų naudojami vieni, tačiau „JO MALONE LONDON“ kvapai visi dera tarpusavyje ir sluoksniuojant leidžia susikurti savo asmeninį kvapą – parašą. Dėl to žmonės itin mėgsta juos pirkti po du.

JO MALONE LONDON parduotuvė Vilniuje

Kaip išsirinkti vyriškus, o kaip – moteriškus kvepalus?

Šiuolaikinėje parfumerijoje ribų tarp vyriškų ir moteriškų aromatų nebeliko. Esu diskutavusi su garsiu parfumeriu apie tai, kaip jis kuria, ir klausiau, ar galvoja iš anksto, ar kvapas bus skiriama vyrams, ar moterims. Jis atsakė: ne. Argi gamtos kvapai yra pasiskirstę, kuris yra vyriškas, kuris moteriškas? „JO MALONE LONDON“ irgi nebeskirsto, tad XXI-ajame amžiuje tų stereotipų apie vyriškus ir moteriškus kvapus jau turėtų būti nebelikę. Jei kvapas patinka – vadinasi, jis tinka. Be to, ant vyro ar moters odos tas pats kvapas kvepės skirtingai. Jei aromatas turi ir gėlių, ir medienos akordų, juo pasikvėpinusi moteris labiau dvelks gėlėmis, vyras – medžio kvapais.

Yra kelios sudedamosios kvepalų dalys, apie kurias sklando legendos. Tai – feromonai, aldehidai ir muskusas. Feromonai ir muskusas siejami su erotiniu sujaudinimu, kurį esą galėtų sukelti kvapas.

Kai kuriais atvejais tai tikrai tik legendos. Pavyzdžiui, kalbant apie feromonus. Žmogaus feromonų mokslininkai ieško jau 30 metų, bet iki šiol jie nėra atrasti ir nėra įrodyta, kad toks dalykas egzistuoja. Jei kas nors sakys, kad turi kvepalus su feromonais – jei žmogus pats tuo tiki, tai tikriausiai placebo efektas, kvepalų su jais nėra. Prieš daugelį metų esu girdėjusi istoriją, kad išrasti feromoniniai kvepalai, kuriuose naudojami kiaulės feromonai. Tačiau parfumerijoje labai griežtai laikomasi taisyklės, kad negalima naudoti gyvūninės kilmės ingredientų. Ši taisyklė paveikė ir natūralų gyvūninį muskusą naudojusius kvepalų gamintojus. Muskusas būdavo gaunamas iš žemaūgio Azijos elnio muskusinės kabargos lytinių liaukų. Tačiau dabar gyvūnai nebenaudojami, kvepaluose rastumėte arba sintetinius muskusus, arba augalinį muskusinės ybiškės sėklų ekstraktą.

Aldehidai – visai kitoks, sintetinis ingredientas, kuris turi pakankamai plačią kvapų paletę. Jį išgarsino kvepalai „Chanel No. 5“. Juose aldehidas paryškina gėlių puokštės efektą. Vienas jis kvepia vėjyje džiūstančiais skalbiniais. Jei kas nors esate žiemą padžiovę skalbinius lauke, žinote tokį kvapą, nes tik tik parnešti jie kvepia švara ir šalčiu – tai tipinio aldehido kvapas.

Pabaigai pasidalinkite: ar yra kokios taisyklės, kaip laikyti kvepalus?

Yra trys labai paprastos kvepalų laikymo taisyklės: tamsiai, vėsiai, sausai. Jiems negalima gauti saulės spindulių, šilumos ir drėgmės. Iš esmės, jei laikysite kvepalus ne vonioje ir ne ant palangės – jie išliks ilgiau.

Ačiū už pokalbį.

Norite, kad jūsų uoslė atvertų naujų patirčių? Lankydamiesi PLC PANORAMA užeikite į keturias aukštosios parfumerijos atstovybes ir kiekvienoje susipažinkite su trimis vasaros naujienomis:

3 naujienos iš „Kristiana

1. Gritti „Dame de L‘Ile“
Naujasis Gritti aromatas Dame de L‘Ile – užburianti gėlių puokštė, jausminga, alsuojanti išskirtiniu intymumu.

2. XERJOFF „Uden Overdose“
Naujasis „Uden Overdose“ pasakoja magišką meteorito legendą. Užuoskite, kaip jis kviečia pasinerti į svajonių ir norų pasaulį, kuriame citrusinių natų gaidos virsta tabako žiedų ir gundančio muskuso simfonija.

3. Atelier des Ors „Choeur des Anges“
Angelų choro užkerėtas, gyvenimo džiaugsmu trykštantis aromatas kviečia mėgautis auksu spindinčiu vaisių ir žiedų eliksyru.

Kvepalai: 1. Gritti „Dame de L‘Ile“ ; 2.XERJOFF  „Uden Overdose“ 3.Atelier des Ors „Choeur des Anges“

3 naujienos iš „Douglas

1. Map of The Heart „Clear Heart v. 1“
Vienas iš septynių „Map of The Heart“ aromatų, taikančių į pačią širdį. Šis skirtas laisvai asmenybei ir įkvėptas nesibaigiančios Australijos vasaros, gairinamos šaltų vėjų ir druskingo oro.

2. AL HARAMAIN „ Amber Oud Gold Edition“
Rytietiškas jausmingumas ir europietiška parfumerijos klasika – šis derinys sukuria gaiviai šiltą ir aistringą daugiasluoksnį aromatą.

3. Van Cleef & Arpels „Neroli Amara“
Gėlinė, žalia ir citrusinė naujiena vaizduotėje akimirksniu nutapo vandenį ir augalus, o aromato istorija protą nukelia į 1680-uosius, pas Nerolos princesę, atradusią karčiojo apelsino esenciją.

Douglas parduotuvės naujienos: 1.	Map of The Heart „Clear Heart v. 1“; 2.AL HARAMAIN „ Amber Oud Gold Edition“; 3.Van Cleef & Arpels „Neroli Amara“

3 naujienos iš „Creme de la Creme

1. Byredo „Sundazed“
Begalinės vasaros palaimos pojūtis, švytintis saulėtais citrusinių vaisių, baltų gėlių, muskuso ir cukraus vatos akordais.

2. Parfums de Marly „Cassili“
Romantiškas aromatas moderniai moteriai, įkvėptas laikui nepavaldžios elegancijos, laisvės ir jaunystės. Moteriškumo paveikslas, tapomas hedonistiškais rožių, plumerijų, slyvų ir raudonųjų serbentų akordais su saldžių prieskonių ir medienos potėpiais.

3. Juliette Has a Gun "Vanilla Vibes"
Vanilės dangus ir ryškiaspalviai vasaros saulėlydžiai virš Kalifornijos dykumos. Nuotykių dvelksmas, sudėtas iš druskos, natūralios vanilės, orchidėjų, prieskonių ir kvapiųjų dervų akordų.

Creme de la Creme: 1.Byredo „Sundazed“ ;2.	Parfums de Marly „Cassili“ ; 3.	Juliette Has a Gun "Vanilla Vibes"